Annons:
Etiketttips-och-inspiration
Läst 2060 ggr
tlover
3/2/15, 10:47 AM

Vad skulle du vilja läsa om?

Ibland har man ju perioder då man har lite dåligt med idéer om vad man ska skriva om. Då kan det ju vara bra att ha några idéer på lager.

Jag tänkte att vi kunde ha en tråd då man kan tipsa om vad man skulle tycka skulle vara kul att läsa om.

Tex om nån har en träningsblogg så kan man skriva "Jag har en träningsblogg, vad skulle du vilja läsa om där?"

"När det gäller träning så tycker jag alltid det är kul att läsa om folks träningsscheman".

Man behöver inte svara inlägget just ovan hade jag tänkt  så därför kan det vara bra att skriva om vad det gäller. Man kan också fråga själv utan att svara (även om det alltid är kul ju fler som svarar).

Jag själv har en teblogg, vad skulle du vilja läsa i en teblogg?

l'm back

Annons:
[Jennah]
3/13/15, 10:38 PM
#1

Hur man gör eget te och om man kan göra tepåsar själv, alternativt var man köper det.

Ria74
3/18/15, 2:31 PM
#2

För mig som nästan aldrig dricker te så skulle jag vilja läsa om vad man kan bjuda på ihop med te t.ex vilka kakor som passar, om man kan ha te istället för kaffe på maten och vilket te som då skulle passa till olika sorters maträtter.

Ställer en fråga då, vad vill ni läsa om i en föräldra/vardagsblogg?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tlover
3/18/15, 2:43 PM
#3

#1 #2 ska komma ihåg tipsen

#2 att bära i sjal (om ni gör det), tygblöjor (om ni använder det), samsovning (om ni gör det) och mat till barnen är det jag kommer på på rak arm.

l'm back

[Jennah]
3/18/15, 4:28 PM
#4

I en bokblogg? Förutom recensioner

[Jennah]
3/18/15, 4:30 PM
#5

#2 roliga saker barnen har sagt, det är så underbart att läsa om hur de kan få till det ibland :) och tips på hur man kan göra saker billigare, till exempel hemmagjorda leksaker och sånt?

tlover
3/18/15, 4:33 PM
#6

#4 Roliga saker man kan göra med böcker förutom att läsa, böckernas historia, ens 5, 10, 50, 100 eller nått sånt favoritböcker, samma som före fast böcker man avskyr, samma som båda före fast bra/dåliga omslag, om olika författare, hur man får en mysig lässtund (kanske kan man ha en kopp te där 😇) hmm det var nog allt jag kommer på nu.

l'm back

Annons:
Ria74
3/18/15, 4:46 PM
#7

Tack för era förslag :) #4 Jag läser gärna om faktaböcker och inte bara om skönlitteratur. Tips på barnböcker både genusneutrala och lite mer klassiska. Vilka klassiker som är läsvärda och kort vad dom handlar om.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Drömmis
3/19/15, 12:31 PM
#8

#0. Skulle gärna veta om olika tesorter och vad de har för välgörande på kroppen. Ex. grönt te som kan ha positiv effekt på huden etc :).

#4 Håller med #6 om att saker barnen ibland säger kan vara underbart att höra. Kanske fråga barnen vad de tycker om olika saker etc. Många gånger har de både roliga och smarta idéer :).

Jag driver en blogg (nystartad dock) som främst kommer handla om hund, löpning och modellandet, någon som har något tips på vad jag kan skriva om det? :).

tlover
3/19/15, 12:42 PM
#9

#8 Ditt tränings schema, jag älskar att inspireras av andras träningsscheman.

l'm back

Drömmis
3/19/15, 1:33 PM
#10

#9. Det är en bra idé faktiskt. Har ännu inget schema, men desto större anledning att skaffa ett ;).

Mli.H
3/20/15, 8:44 AM
#11

#4  Gör en veckans utmaning ^^

Ni vet mobil emojis? Har ni sett de där de gör som ett rebus för en bok. Låt läsarna gissa på veckans bok-emojis :3 
typ: https://36.media.tumblr.com/1ef93b90213c1f564feec680f6a3c5d5/tumblr_njde9eCD1y1qdlytco1_500.jpg

[Jennah]
3/20/15, 9:52 AM
#12

Tack för era bra svar och fina idéer :)

Upp till toppen
Annons: