Annons:
Etiketttips-och-inspiration
Läst 1974 ggr
Fridaaaa
2/8/15, 4:38 PM

Egen domän

Om man vill ha eget namn så att säga på sin blogg t.ex www.fridaaaa.se. Vilken sida är billigast men ändå bra? (har blogg.se)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Sabina]
2/8/15, 4:41 PM
#1

Detta vill jag också veta.

yeahsica
2/8/15, 5:18 PM
#2

På den här sidan kan man söka efter alla återförsäljare av .se-domäner (och även .nu-domäner): https://www.iis.se/domaner/aterforsaljare/se/

Om du hittar en intressant återförsäljare i listan jag länkade ovan kan jag också tipsa om att söka upp det företaget på allabolag.se för att se så att det verkar ha okej ekonomi.

Personligen hade jag valt att registrera hos Loopia eller Binero eftersom jag vet om att det är stora bolag som funnits med i flera år och jag har erfarenhet av båda.

Fridaaaa
2/8/15, 5:20 PM
#3

#2 Binero testade jag en gång när de hade erbjudande men fick aldrig det att fungera trots att jag gjorde exakt som de sa och de fattade inte vad som var felet heller :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

yeahsica
2/8/15, 5:22 PM
#4

#3 Hmm okej. Det lät inte bra. Kanske inte någon idé köpa från just dom den här gången då.

Fridaaaa
2/8/15, 5:24 PM
#5

#4 Nej jag tror inte det. Får kolla på de andra och se om jag hittar till vettigt pris🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jess89
2/8/15, 8:32 PM
#6

Använder Binero och har inte haft några som helst problem. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Fridaaaa
2/8/15, 8:37 PM
#7

#6 önskar att jag inte hade det heller :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Skogsraah
2/8/15, 11:43 PM
#8

Har inte blogg.se en egen funktion för att skaffa egen domän? Om man skaffar PRO eller betalar lite?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Fridaaaa
2/9/15, 9:15 AM
#9

#8 jo det har dem.men de är svindyra :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mollypierce
2/9/15, 9:11 PM
#10

Jag rekommenderar absolut INTE city network, köpte hos de med det tog flera dygn innan det funkade och man fick knappt tag i de heller :(

Fridaaaa
2/11/15, 10:22 AM
#11

Kollade upp loopia men de var dyrare än blogg.se egna pro med startavgifter mm :/
och blogg.se egna så ingår bara domän om man tar 12 månaderpaketet :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2/11/15, 10:26 AM
#12

Binero (stavning?) var med svindyr, kom upp i över 1000 kr :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

yeahsica
2/11/15, 10:43 AM
#13

#11 & #12
Men det är med webbhotell i så fall va? Utan webbhotell skulle priserna bli:

Binero: .se-domän 119 kr /år
Loopia: .se-domän 129 kr /år (just nu 15 kr / år) + LoopiaDNS (för att kunna göra de inställningar som behövs till Blogg.se) 99 kr /år

Annons:
Fridaaaa
2/11/15, 10:45 AM
#14

#13 När jag lade det i varukorgen kom det upp de i höga priserna och på Binero klickade jag på att jag bara skulle ha domän och då kom det upp massa tilläggsavgifter :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mollypierce
2/11/15, 12:04 PM
#15

Jag vet många som köpt på binero och betalat kring 119 :D

Fridaaaa
2/11/15, 12:11 PM
#16

NU kom det upp rätt. 

Dock har jag haft binero och det ville inte fungera alls på blogg.se bloggen jag hade då så vågar inte chansa på det igen för stod att man inte får tillbaka pengarna om det inte fungerar (just på domännamn) :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Urhasten
2/24/15, 2:48 PM
#17

Jag rekommenderar One.com! 

Med One.com har jag byggt upp hela min webbutik och blogg genom WordPress som jag har installerat manuellt. Du kan koppla domänen till Blogg.se, men du kan också välja att exportera hela din blogg till en blogg som du har designat och skapat helt själv utan att kunna någonting om kodning. Det kräver inga erfarenheter eller kunskaper om kodning eller webbdesign, men kanske kräver det att man engagerar sig att söka effektivt hjälp om man kör fast vilket är ganska lätt att hända när all kontroll helt plötsligt sker från dig. 

Kör man fast finns det tusentals händer som sträcks ut till dig. Bland annat finns det en underbar grupp på Facebook som fungerar som support till svenska WordPress. One.com har dessutom 24/7 chattsupport tillgänglig. Om inte detta finns fantastiska Google givetvis.

För ett utrymme med 15 GB betalar jag 500 kr per år. Om man tittar på allt man får för de pengarna och är på allvar med sitt bloggande är det helt sjukt bra enligt mig.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Fridaaaa
2/24/15, 3:40 PM
#18

#17 blogg.se tar med 500 kr för ett år.

Ute efter billigare nämligen,  i alla fall till en början

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Urhasten
2/24/15, 3:48 PM
#19

#18 Då ska du verkligen inte välja Blogg.se, om man jämför får du mycket mer på One.com. Hm… Billigare. Har du kikat på de förslag ovan och kommit fram till någonting? 🙂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Fridaaaa
2/24/15, 6:42 PM
#20

#19 Binero går ej, de bara krånglar när jag skulle ha sist.
Loopi eller vad det heter skulle ha extraavgifter just till blogg.se. Någon annan har jag inte hittat :( Bloggar på blogg.se

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Urhasten
2/24/15, 6:44 PM
#21

Hm… Jag skulle råda dig att Googla "webbhotell" och väga för och nackdelar med de som fångar din uppmärksamhet. Det är nog det du får göra är jag rädd för.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Fridaaaa
2/24/15, 6:50 PM
#22

#21 Inte ute efter webbhotell, utan enbart ett domännamn.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Urhasten
2/24/15, 6:55 PM
#23

#22 De flesta webbhotell hyr ut domännamn likaså.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

yeahsica
2/24/15, 6:57 PM
#24

#20 se första länken i #2, där finns en lista på alla återförsäljare av .se-domäner.

Fridaaaa
2/24/15, 7:00 PM
#25

#23 Ja det brukar dem göra men brukar i regel vara dyrare också om man ska ha med webbhotell också.

#24 Har kollat är, men inte kollat igenom allt, då det är en hel del att kolla :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kattöga
2/24/15, 7:03 PM
#26

One.com är bra. 15 kr/månad och du får mycket utrymme, både för blogg och hemsida, molnlagring  m m.
Dom är jättebra, bra kommunikation med support.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fridaaaa
2/24/15, 7:05 PM
#27

#26 Som sagt bara ute efter domän, inte webbhotell. Och tror inte att det extra utrymmet mm kommer över till blogg.se bloggen? Och tillkommer avgift på domänen på one.com. Blir 405 kr direkt man ska betala plus de 15 kr/månad.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kattöga
2/24/15, 7:10 PM
#28

Har du egen server? Annars har du ju ingen glädje av ett domännamn om du inte använder dig av ett webbhotell eller dylikt? Att äga namnet (domänen) gör inte att du kommer ut på internet utan du måste kunna bygga upp en sajt (webbsida/bloggsida t ex) och lägga ut den nånstans (webbhotell eller egen server). 

Eller har jag missat nåt?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fridaaaa
2/24/15, 7:12 PM
#29

#28 Som sagt bloggar jag på blogg.se. 
Nej det vet jag om. Jag bloggar främst för min egna skull men hade velat ha ett snyggare namn. www.fridaaaa.blogg.se är inte alls så snyggt som www.fridaaaa.se är till exempel 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Urhasten
2/24/15, 7:12 PM
#30

#25 Då har du lite att gå igenom hehe 🙂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

kattöga
2/24/15, 7:22 PM
#31

Om du går in här och tittar så kan du hitta "registrarer" av .se-domäner (både i Sverige och utomlands) och filtrera valen t ex "säljes till privatpersoner", "utan extra tjänster" o s v.  (=iis:s återförsäljare)
Vill du ha .nu-domäner kan du hitta registrarer här.

Priset för nyregistrering varierar och likaså för förlängning. Men det verkar inte vara särskilt höga priser alls.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fridaaaa
2/24/15, 7:24 PM
#32

#31 Ja det är den länken som är i #2 🙂 Men tack ändå! Håller på att kolla där 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kattöga
2/24/15, 7:25 PM
#33

F'låt…. 😊

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fridaaaa
2/24/15, 7:26 PM
#34

#33 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
_Alicia_
2/28/15, 1:45 PM
#35

Jag har City Network och älskar det!

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com


Upp till toppen
Annons: