Annons:
Etikettifokus
Läst 1942 ggr
monstermash
12/12/14, 3:59 PM

Ska reklamtrådarna vara kvar?

Vill ni ha kvar regeln om att inte göra reklam i andra än speciella reklamtrådar?

När regeln kom missbrukades det kraftigt, hela forumet var sönderspammat med inlägg som inte hörde till ämnet, i förhoppning att få mer besök till bloggen. Bloggande iFokus handlar inte om att få fler Läsare, utan att diskutera allting som rör att blogga, någonting som hamnade ur fokus med alla reklaminlägg.

Vill även påpeka att undersökningen endast är rådgivande och inte beslutande, men jag kommer givetvis ta ställning och försöka göra så många av er som möjligt nöjda! 🙂

Alternativ 1: Ta bort regeln och låta alla medlemmar promota sin blogg bäst ni vill, med risk för att det blir enormt mycket spam.

Alternativ 2: Jag har även funderat på om vi istället ska införa att alla medlemmar har en varsin tråd (utöver särskilda reklamtrådar och lektrådar), där ni får skriva om eran blogg och tipsa bäst ni vill, men att reklam utanför denna tråden inte är okej. Då får ni dels utrymme att tipsa om eran blogg, och forumets syfte hamnar inte ur fokus.

Alternativ 3: Ta bort rätten att sprida sin bloggadress från forumet helt och hållet.

Alternativ 4: Ha kvar det som det är idag med endast reklam i lektrådarna och de speciella reklamtrådarna. 

Om du inte vet vad "reklamtrådarna" innebär så finns det mer information här: http://bloggande.ifokus.se/discussions/51bde0758e0e7456ac002210-era-reklamtradar?stickies-1

Annons:
Moalinn
12/12/14, 4:13 PM
#1

Jag tryckte fel! Tyckte alternativ 3 men menade alternativ 2. 😟

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

tlover
12/12/14, 4:17 PM
#2

Även om man skulle vilja kunna göra reklam "överallt" tror jag att det skulle bli så mycket reklam att det bara skulle se "spammigt" ut.

Jag röstade på alternativ 4 för jag tycker själv att det funkar bra som det är.

l'm back

Fridaaaa
12/12/14, 4:37 PM
#3

Alternativ 2 tycker jag 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lindizen]
12/12/14, 4:38 PM
#4

Röstade på alternativ 2 :)

Jess89
12/13/14, 4:48 PM
#5

Röstade på alternativ 4, då jag tycker att det fungerar bra.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

beem
12/13/14, 6:11 PM
#6

Jag röstade på alt. 4. Risken är att nya inlägg försvinner då var och en ska ha en egen tråd för sin blogg.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
monstermash
12/14/14, 5:04 PM
#7

Tack för era åsikter! 👍

_Alicia_
12/18/14, 2:01 PM
#8

Skittråkigt om det blir 2:an :(

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com


Fridaaaa
12/18/14, 2:04 PM
#9

#8 varför det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

monstermash
12/18/14, 4:08 PM
#10

#8 - Utveckla gärna varför det skulle vara tråkigt. :)

monstermash
12/18/14, 8:47 PM
#11

Och tack till er 42 personer som har röstat hittills! 🌺

monstermash
1/3/15, 10:10 PM
#12

Nu står det mellan alternativ 1 och 4. Vilken ska det bli? 

Ni får några dagar till på er…

[EmmiieErixon]
1/4/15, 1:45 AM
#13

1? menar du inte två? :P Jag tycker två verkar smidig :D

Annons:
monstermash
1/5/15, 7:00 PM
#14

#13 - Självklart menade jag 2 :P

[lenniiis]
1/6/15, 9:02 PM
#15

Jag har röstat på alternativ två! Dock ser det inte ut att bli den 😕 Men jag tycker i alla fall att det vore roligt att få en större presentation av folks bloggar och det är alltid kul med något nytt och fräscht så här till 2015! Visst fungerar det nu också, men blir det inte liite opersonligt när alla spammar på i reklamtrådarna? Bara en tanke.

monstermash
1/7/15, 12:05 PM
#16

#15 - Hur tänker du att vi ska ha en större presentation, genom alternativ 2?

Jag ser ett problem och det är att 22 personer har röstat för det alternativet - så om alla skapar en tråd om sin blogg, har vi 22 inlägg. Låt säga att 15 personer uppdaterar sin blogg dagligen och därmed puffar upp sin blogg - då kommer ALLA inlägg drunkna i allas reklamtrådar, i och med att det endast syns 15 inlägg på startsidan. 😮

Möjligheten till en längre presentation om sin blogg har vi också, i särskilda trådar. T.ex "fototråden", men det har inte varit av något vidare intresse att utveckla någonting om sin blogg där heller.

[lenniiis]
1/7/15, 2:08 PM
#17

#16 Menas det inte att varje enskild person ska ha en egen tråd? Eller har jag fattat helt fel? "Jag har även funderat på om vi istället ska införa att alla medlemmar har en varsin tråd (utöver särskilda reklamtrådar och lektrådar), där ni får skriva om eran blogg och tipsa bäst ni vill". 

Kan man inte då införa att endast få puffa upp tråden en gång i veckan? Så har man lite fler inlägg att göra reklam för också. Man får göra en stor presentation i #0 där man beskriver sin blogg, och sedan 1 gång i veckan får man göra reklam för några inlägg man skrivit. Till exempel: 

Hatt-köp!
BLOGGLÄNK

Jag har köpt mig en skitsnygg hatt ifrån Nelly.com! Kika in! :)

Mitt träningsschema! 
BLOGGLÄNK

Jag har i 2015 bestämt mig för att börja mitt nya liv. Här ser ni mitt träningsschema för Januari!

Osv. Och så kanske bara tre inlägg per gång? Eller det kanske bara blir krångligt……

monstermash
1/7/15, 4:41 PM
#18

#17 - Jo, alla medlemmar ska ha en varsin/egen tråd.

"Nisse" skapar tråden "Nisses blogg" den 21. Den 27:e är det måndag och Nisse vill uppdatera sin bloggtråd med alla inlägg han skrivit under veckan. Inlägget handlar på startsidan.

"Emilia" skapar tråden "Emilias blogg" den 23:e. Den 27:e är det måndag och Emilia vill uppdatera sin bloggtråd med alla sina inlägg hon skrivit under veckan. Inlägget handlar på startsidan. 

Då är det under kontroll. Men när Emilia & Nisse får sällskap av 30 andra personer, är det verkligen under kontroll fortfarande då? Det är sådana tankebanor som gör att jag tvivlar…

Det skulle kunna funka, men då är det samtidigt 22 inlägg en gång i veckan som kommer puffas upp. Vi kan ju inte styra över vilken dag medlemmarna ska välja att uppdatera sin bloggtråd  heller, så vissa dagar kanske det blir 20 inlägg och de andra två utspridda. Men det är hel klart bättre än att få puffa upp den dagligen.

Har vi verkligen tillräckligt med inlägg på Bloggande för att de ska försvinna lite i flödet med alla inlägg totalt?

[lenniiis]
1/7/15, 9:22 PM
#19

#18 Förstår hur du tänker. Det kan ju bli så faktiskt. Tja, jag har slut på idéer nu…

monstermash
1/8/15, 1:15 PM
#20

#19 - Det har tyvärr jag också.

Annons:
Kattenmusentiotusen
1/8/15, 9:08 PM
#21

Jag tycker att man ska ha sin blogg som en länk längst ner på kommentarerna. Där du har skrivet "Sajtvärd inne på HBT & Bloggande". Sedan ska det vara förbjudet att spamma sin bloggadress, de människor som helt enkelt vill gå in och läsa någons blogg av nyfikenhet kan göra det. Och de som inte vill slipper reklam. 

Så har de på andra forum och det fungerar superbra.

www.nouw.com/aidal

tlover
1/8/15, 9:14 PM
#22

#21 Fast denna sajt handlar ju om bloggar och därför tycker jag det är lite annorlunda.

Sen så har inte alla Insider så alla kan inte ha en signatur.

l'm back

monstermash
1/9/15, 11:10 AM
#23

#21 - Du refererar till signaturen, och det står ingenstans i reglerna att det inte är okej att skriva sin blogg i sin signatur - det är mer än välkommet och ingenting vi öht har koll på. Det är inte vad som diskuteras här, utan om ni ska få göra reklam fritt i trådarna här inne. 

Jag gissar på att forumen du hänvisar till inte handlar om att blogga, så vi sitter i en annan sits här.

Kattenmusentiotusen
1/9/15, 11:44 AM
#24

#23 

Ahaa det fanns redan en sån, jag är ny här så har inte förstått allt än. Men om man uppmanar användarna till att använda signaturen och sedan gör helt reklamfritt. För då handlar forumet verkligen bara om bloggar och inte reklam :)

www.nouw.com/aidal

tlover
1/9/15, 11:55 AM
#25

#24 Fast alla har fortfarande inte en signatur, man måste ha Insider för att kunna ha en signatur.

l'm back

monstermash
1/9/15, 12:26 PM
#26

#24 - Signaturen är samma som gäller på hela iFokus, och vi bakom Bloggande har absolut ingenting med den att göra, och eftersom den inte är för alla medlemmar utan för de som har Insider vore det fruktansvärt orättvist om vi endast tillät reklam i signaturen. Annars hade det varit en god tanke. :) 

Jag får passa på att önska dig välkommen hit också! =)

Upp till toppen
Annons: