Annons:
Etikettbörja-blogga
Läst 963 ggr
tlover
2014-09-30 14:38

Första blogginläggen?

Hej

Jag ska snart börja blogga och undrar om det är bästa att första tiden (tex första veckan) skriva lite oftare än vad jag tänker göra senare eller om det är bäst att hålla en någorlunda jämn nivå från början?

Jag hade väl tänkt en sisådär 2-4 inlägg i veckan så småningom men jag tror jag kan "klämma fram" fler nu i början.

l'm back

Annons:
Varga
2014-09-30 14:50
#1

Jag skulle väl säga att det kan vara bra att hålla en jämn nivå - man ska helst inte "klämma fram" inlägg för de brukar ju bli lite sämre än om man verkligen känner för att skriva dem. Sen så beror det ju också på hur mycket tid du har tänkt dig att lägga ned på bloggen, snarare än antal inlägg skulle jag säga. :) Men bättre att "bunkra upp" med lite tidsinställda inlägg och utkast till en början och "släppa" dem i den takten som du ändå tänker blogga sen tycker jag. :)

tlover
2014-09-30 14:56
#2

#1 Jag menade att i början har man nog fler ideer om vad man ska skriva om, klämma fram kanske var ett dåligt ord.

Så det ser inte tomt ut med bara 1 inlägg sådär i början?

Jag kommer att blanda mer välarbetade/längre inlägg med inlägg som i princip är en fin bild och bildtext.

Så jag tänkte antingen skriva ett "startinlägg" + ett "bildinlägg" idag eller så blir det bara ett "startinlägg"

l'm back

Varga
2014-09-30 15:01
#3

Hm, möjligen att du slänger upp två inlägg redan idag (jag skulle skriva ett nu så snart som möjligt samt ett efter 18 när folk kommit hem från jobbet tex :) ) och sen "trappar ned" lite. Personligen så brukar jag försöka att komma ihåg att återkomma till bloggen även om det "bara" finns ett "startinlägg" så länge jag finner innehållet (snarare beskrivningen av vad bloggen kommer handla om) intressant. Men jag vet att det finns en del som faktiskt vill ha en del att läsa också när man väl kommer in på en blogg, så det beror verkligen på vilken läsarskara man vill åt och så vidare… :)

tlover
2014-09-30 15:04
#4

#3 Tack för hjälpen 🙂

Jag gör nog så ( 2 inlägg idag men sen normal takt, eller i alla fall vad jag tror kommer vara normalt), om jag hinner i alla fall (det var ett tag sen jag bloggade själv så jag försöker läsa på/komma ihåg just nu).

l'm back

Varga
2014-09-30 16:05
#5

Så lite så, hoppas att det blir bra ^_^ Åh, och jag läser gärna bloggen sen också! :D

tlover
2014-09-30 17:13
#6

#5 Räknas det som reklam om jag länkar i den här tråden eller? 🤔

l'm back

Annons:
Varga
2014-09-30 17:36
#7

Jag vet inte, för min del så är det ju inte reklam men… Är du orolig så PMa och annars så kan ju admin bara ta bort det? :)

Upp till toppen
Annons: