Annons:
Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 668 ggr
MalinVirvelvind
2014-09-29 14:26

Tjäna pengar på bloggen?

Tjänar du pengar på din blogg?

Om ja, på vilket sätt och hur mycket?

Jag har läst på en del om hur man annonserar, men tycker det är en djungel!

Tips mottages tacksamt 🙂

Annons:
Varga
2014-09-30 14:57
#1

Just nu så bloggar jag ju på Nattstad, och de har ett "system" där man tjänar si och så många öre per sidvisning (samt att man kan tjäna på specifika ord osv). Jag har väl tjänat typ 130 kr på att blogga i över ett år (man får ta ut pengarna först när man nått 500 kr)… 😂

Sen så har jag hört att AdWords är väldigt bra, jag har en kollega inom sökmotoroptimeringen som jobbar med AdWords och talar väldigt varmt om det. Jag är nog mest för lat samt att jag känner att jag skulle vilja ha lite fler "ordentliga" följare om jag ska anstränga mig för det. Nu brukar jag mest tvinga mina FB-kompisar att läsa, ungefär x)

Sen finns det ju sponsrade inlägg osv, men det känner jag att jag inte direkt vill ha i min blogg eftersom det oftast är typ… Bröllopspresenter, gräsklippare och annat som min blogg inte handlar om :p Det vore skillnad om jag faktiskt hittade ett företag som jag gillar och troligen hade skrivit ett inlägg om oavsett.

MalinVirvelvind
2014-10-01 14:09
#2

Hahaha, jo jag har funderat på att välja en plattform som t.ex. Nattstad där det liksom fungerar lite automatiskt med att få betalt, dock så låter det ju knappt värt det för den summan! ;) AdWords ska jag kolla upp. Jag har läst en del om sponsrade inlägg. Dock tar jag min blogg för seriöst för att vilja lägga in sånt som är helt orelaterat till det jag skriver om. Visst, man får pengar, men man förlorar sin trovärdighet och sina Läsare. Jag funderar vidare… Tack för tips! #1

Varga
2014-10-02 11:20
#3

Hehe, nej men sen så beror det ju som sagt på hur många Läsare man har - jag är så otroligt ojämn när det kommer till att uppdatera min blogg. Ibland kan jag skriva något varje dag i två, tre veckor och då skjuter besöksantalet i höjden och man tjänar åtminstone flera kronor om dagen (vilket kan vara riktigt bra för något som man ändå skulle ha gjort, liksom, så inget extra jobb) medan det ibland kan vara helt tyst i någon vecka eller två och då sjunker besöksantalet jättemycket och man har tur om man tjänar 50 öre… :P Men jag tycker det är rätt skönt att det liksom kommer in någonting oavsett om jag "jobbar" eller inte, men det är synd att det inte är mer, haha.

AdWords ska som sagt vara jättebra, jag borde verkligen kolla upp det själv.. ^^; Tala gärna upp hur det går! :)

Jo, det är lite så jag tänker också - visst som sagt om man hittar något som är i linje med bloggen och passar in så är det ju ett sätt att få några kronor, men även där så brukar de ha ett "minsta uttag" som brukar vara att man måste skriva en fem, sex inlägg innan man kan ta ut några pengar…

Upp till toppen
Annons: