Annons:
Etikettbörja-blogga
Läst 719 ggr
[mansolsson57]
8/10/14, 9:30 PM

Skapa blogg kanske?

Hej! Jag tänkte starta en blogg som där ska finnas massa recept. Så är inte jag så mat intresserad. Nu kommer vi till delen vad tycker ni? Vad tror ni om bloggen? Ska man ha Medarbetare? Vad tycker ni man ska ha för krav på recepten? Vad ska man ha för kategorier?

Annons:
Josephiine90
8/10/14, 9:38 PM
#1

Varför ska du ha en blogg med massa recept om du inte är matintresserad? Är det inte bättre att blogga om något du är intresserad av?

[mansolsson57]
8/10/14, 10:06 PM
#2

Jag är lite intresserad. Över gå till ämnet

Josephiine90
8/10/14, 10:21 PM
#3

Okej, bara undrade :) 

Ett tips är att skaffa en blogg på blogg.se.. det är enligt mig bästa plattformen. 
Både enkel mat och avancerad mat är bäst, då blir det lite variation. Egna "påhittade" recept och kombinationer är kul.

Kategorierna kan du ju ha tex: Kött, Fisk, Fågel, Frukt & Grönt, Sött. Beror ju lite på vad du lagar :)

[mansolsson57]
8/11/14, 10:00 AM
#4

Jag tänkte mer en insamlings recept. Sen var det planerat från början att det skulle vara på blogg.se Tycker du jag ska ha en Medarbetare?

Fridaaaa
8/11/14, 12:20 PM
#5

Jag tycker det är bättre att skapa en blogg man är intresserad av ämnet i :P

Ang merbetare: Enbart du själv som kan veta om du vill ha det eller inte, upp till dig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mansolsson57]
8/11/14, 12:22 PM
#6

Vad tycker du om att læsarna får skicka in recepten

Annons:
beem
8/11/14, 12:32 PM
#7

Då jag kollar recept vill jag gärna att den som lägger ut receptet ska ha testat det.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[mansolsson57]
8/11/14, 1:11 PM
#8

Vad menar du med kolla recept

Fridaaaa
8/11/14, 1:13 PM
#9

#8 Kolla = söka, leta efter, läser olika recept.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mansolsson57]
8/11/14, 1:19 PM
#10

Vad tycker du om vad jag skrev på#5

stinabest
8/11/14, 7:03 PM
#11

Man kan ju också dela upp recepten efter "vad det är" (vet inte hur jag ska beskriva det.) Typ förrätt, middag osv. :)


Josephiine90
8/11/14, 7:30 PM
#12

Det här med att läsarna skickar in recepten kommer nog inte bli långvarigt ifall det ens skulle bli något.. Tyvärr.. Det gäller nog att du testar recepten isåfall och kommer med recensioner.. men att bara lägga upp recept som läsarna skickar in kommer nog inte funka.

Praefatio
8/12/14, 9:42 PM
#13

Är inte intresserad av en receptblogg såvida bloggaren inte själv har testat och utvärderat recepten samt omsorgsfullt fotograferat den färdiga maträtten.

Annons:
Bodin99
8/23/14, 10:50 PM
#14

Inte för att vara dum eller så men utifrån vad du skrivit i dina inlägg i den här tråden tror jag att du skulle behöva någon som iaf kollar stavningen. Det ger ett mer seriöst intryck om allt är rätt och riktigt utan ex, konstiga särskrivningar..

tlover
8/25/14, 11:16 AM
#15

En tanke om man bara publicerar recept som andra gjort är att det kan bli krångel med upphovsrätter, i alla fall om man bara kopierar utan att fråga personen som gjort receptet.

Däremot vet jag inte riktigt hur populärt det skulle vara, jag skulle då själv aldrig läsa en blogg med recept om personen i fråga inte testat recepten. Möjligen om man använder bloggen som en "länksida" till bra recept men det skulle vara ett onödigt avancerat koncept för en länksida.

l'm back

Upp till toppen
Annons: