Annons:
Etikettifokus
Läst 1009 ggr
wiixe
2014-07-21 00:13

Varför ingen reklam?

(detta är väll främst ett inlägg till alla admins, men kommentera gärna vad just du tycker! Respektera åsikter och admins bara!)

Hej hopp!
Ursäkta om jag verkar helt dum i huvudet nu, men jag har suttit här ett tag och funderat över detta med reklam för sin egen blogg i personligt inlägg.. Jag måste säga att det verkar liiiite galet, med tanke på att detta är just Bloggande Ifokus. Jag förstår såklart att ni inte vill ha hundratals trådar med nonsens liggande, men samtidigt.. va? Klart man vill försöka samla alla små lösa trådar i ett stort nystan istället, men samtidigt tycker jag, personligen, att många bloggar liksom försvinner in i skuggan.. Ingen sitter väl och läser igenom inlägg med 120 svar för att hitta en intressant blogg.. Det känns lite.. Meningslöst, om jag ska vara ärlig. 
Jag respekterar dock reglena helt och hållet, men det skulle vara trevligt med ett riktigt svar från någon av "de högre makterna" haha..

Nåväl, de va väl de jag ville säga. 
Puss & Kram alla goa!💋

Mhv Martina 

http://unknownsigh.tumblr.com

Annons:
Honestyisdead
2014-07-21 00:19
#1

Sidan handlar om bloggande, inte om att göra reklam för bloggar.

Det är ju ohållbart att alla skulle få skriva en tråd om sin blogg. Alla intressanta trådar hade försvunnit och man hade bara sett tråkig bloggreklam och aktiviteten hade försvunnit.

NordicSunset
2014-07-21 00:38
#2

#1 Kan ni inte ha en tråd där alla kan skriva ut sina bloggar då? Och göra "reklam"? Då blir det inte massa tråkiga reklam-trådar överallt.

Be the best version of you.

  • Zoella
wiixe
2014-07-21 00:44
#3

#1 ja jo, de förstår jag också. Men ändå.. hoppas du ser min poäng i det hela. Jag vill inte kränka, bara ifrågasätta lite. Jag funkar (tyvärr) så hehe 😃

#2 bra idé där! Håller med, bloggarna försvinner lite i dessa stoooora grupperade inlägg. så att göra reklam för några bloggar från olika grupper varje månad skulle vara toppen! Då får man se en och annan blogg, istället för att leta som en tok👍

Mhv Martina 

http://unknownsigh.tumblr.com

Fridaaaa
2014-07-21 09:44
#4

#2 Det finns det redan. Alltså reklamtrådar med teman för att det ska vara lättare att hitta.

http://bloggande.ifokus.se/discussions/51bde0758e0e7456ac002210-era-reklamtradar?discussions-1

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2014-07-21 11:24
#5

#3 Förstår dock inte vad det är att ifrågasätta. 

Sajten hade blivit en reklamsajt och det är den inte till för. Det finns reklamtrådar.

Moag
2014-07-21 11:36
#6

Jag har också svårt att tänka mig att någon sitter och läser igen en tråd, med hundratals bloggar.  Det skulle jag aldrig göra, och då tycker jag att inläggen med "reklam" för bloggar är dom intressanta. 

Man är väl medlem på sajten för att bloggar intresserar en, då har jag svårt att se att det kan störa någon.

Annons:
Fridaaaa
2014-07-21 11:38
#7

#6 En anledning är säkert för att det kom upp massa trådar där folk lade upp sina bloggar i = svårare att hitta också kanske en blogg man söker/är intresserad av, då underlättar det ju massor om allting är samlat i samma tråd.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2014-07-21 11:41
#8

#6 jag är med för att få tips och hjälp,  inte för att hitta andras bloggar. 

Det är ju helt ditt val om du läser i bliggtrådarna eller inte.  Antingen är du tillräckligt intrwsserad av att hitta bloggar eller så är du det inte.

Det är 100 gånger lättare att hitta intressanta bloggar nu än innan. Nu kan man gå in i den tråd som innehåller bloggar med de ämnen som intresserar en.

Man kan bokmärka trådarna så dyker de upp under nya inlägg när de uppdateras.

Moag
2014-07-21 11:48
#9

#7 En gång  tycker jag det kan vara okej att göra reklam för sin blogg, sedan blir det ju lite tjatigt. Jag tror som sagt att det är väldigt få som går igenom en tråd, med hundratals inlägg i, för att leta efter en intressant blogg.

Men det märkligaste tycker jag nästan är att man inte ens får tipsa om en speciell typ av blogg som någon söker, eftersom att alla länkar då försvinner. Det är ändå en sajt som handlar om bloggande. Inläggen som det är mest av handlar ju om design, vilket jag personligen i alla fall, tycker är tråkigare.

Honestyisdead
2014-07-21 11:52
#10

#9 Du är på fel forum om du bara är ute efter att hitta bloggar.  Det är inte sajtens inriktning. 

"Detta är en sajt med tillhörande forum där man kan diskutera olika saker som rör bloggar, allt från design till koder till bilder till events för bloggare och olika slags tips. Du bloggar alltså inte här, utan hit kan du vända dig för att diskutera ämnet bloggar och bloggande."

Moag
2014-07-21 11:58
#11

#10 Jag tycker bara att det är märkligt att det inte är okej att länka till bloggar.  Men det är enbart min åsikt. Jag kan inte säga att jag är jätteintresserad, jag tycker som sagt bara att det är väldigt märkligt.

Honestyisdead
2014-07-21 12:02
#12

#11 Man får ju länka till bloggar så länge man gör det på avsedda platser.

Till skillnad från dig är jag övertygad om att folk faktiskt läser dessa trådar eftersom allt är samlat och det går snabbt att kolla igenom.

Moag
2014-07-21 12:09
#13

#12 Om man ska kolla igenom alla bloggar också tar det nog ett bra tag, vilket man ju måste göra för att se om det är något intressant.  Sedan förstår jag inte riktigt varför det är indelat efter städer(?). Det vore  ju lättare att hitta vad man söker om det vore indelat efter vad bloggarna handlar om.

Annons:
Honestyisdead
2014-07-21 12:20
#14

13 Det tar längre tid att leta bloggar om dom skulle skrivas i vars en tråd. Det inser du väl? Samlade trådar ÄR mer effektivt.

Honestyisdead
2014-07-21 12:21
#15

13 De är uppdelade i ämnen.  

http://bloggande.ifokus.se/discussions/51bde0758e0e7456ac002210-era-reklamtradar?discussions-1

Andra gången det länkas till det i den här tråden.

NordicSunset
2014-07-21 13:32
#16

Men Gud vad sur du verkar bli, hera. Kan du inte skriva med lite trevligare ton är du snäll?

Be the best version of you.

  • Zoella
NordicSunset
2014-07-21 13:32
#17
Honestyisdead
2014-07-21 13:39
#18

#16 Jag är inte sur och skriver inte med någon speciell ton. Så det har du toljat fel.

Denna kommentar har tagits bort.
Moag
2014-07-21 14:26
Annons:
Fridaaaa
2014-07-21 14:27
#21

#20 Ja den finns men finns även specifika reklamtrådar, precis som du vill ha fast att medlemmar ska få skapa egna (som jag förstått det?)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Moag
2014-07-21 14:30
#23

#21 Jo men det verkar vara den jag länkade som samtliga länkar sina bloggar i. Jag tycker att det ser väldigt rörigt ut, att dela in i ämnen vore i alla fall lite mer översiktlig.

Fridaaaa
2014-07-21 14:31
#24

#23 Men har ju skrivit det 100 gångern nu att det finns redan reklamtrådar som är uppdelade efter ämnen också, så är ju bara att välja efter tycke och smak😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2014-07-21 14:32
#25

20 Det finns dock uppdelat i ämnen också.

#22 Det kan inte bli tydligare. Reklam får göras i avsedda trådar. Trådarna hittar du i länkarna i den här tråden.

Mia40
2014-07-21 14:39
#26

# 23 Moag! Håller med och instämmer med dig. Har svårt att hitta.

Moag
2014-07-21 14:43
#27

#24 #25 Syftet går ju dock bort om ingen skriver i dem trådarna. Tråden som är aktiv är indelat efter städer, och det säger ju faktiskt ingenting om en blogg.

Annons:
Mia40
2014-07-21 15:00
#28

#27.Moag! Instämmer och håller med dig.

Honestyisdead
2014-07-21 15:05
#29

#27 Skriv du in i dom trådarna då. Någon måste ju börja.

Admin på sajten kan inte tvinga medlemmar att skriva i den tråd du vill. Är den andra mer aktiv så kanske andra medlemmar föredrar den uppdelningen.

Moag
2014-07-21 15:26
#30

#29 Det beror förmodligen just på att flest är aktiva i den tråden.  Men det gör den ju dessvärre inte mer överskådlig.

Mia40
2014-07-21 15:27
#31

#27. Ok. Jag förstår. Hur ska jag göra?

Honestyisdead
2014-07-21 15:40
#32

30 Jag tycker den är lättöverskådlig.  Det står ju bredvid bloggarna vad dom handlar om.

Men som sagt, putta upp dom andra så folk ser dom så kanske dom blir mer aktiva :)

Moag
2014-07-21 15:45
#33

Det är jättebra att du tycker det. Men jag tror att du som administratör (som jag förstår det) vinner på att lyssna lite på medlemmarna på sajten. Om du vill att sajten ska vara aktiv.

Honestyisdead
2014-07-21 15:51
#34

#33 Jag är inte admin här inne. Admin ser du inne på "om sajten".

De har lyssnat på medlemmar.  Vi är månfa som inte ville ha enskilda trådar för varje blogg.  Det lyssnandes det på. Samtidigt lyssnade man på er som vill göra reklam och ordnade sådana trådar. Det går alltså åt båda hållen och man HAR lyssnat på medlemmar.

Annons:
Mia40
2014-07-21 15:58
#35

#33.Moag. Håller med och instämmer med dig. Hera är inte administratör men hon är i andra sajter. Tycker att administratör ska lyssnar på sina medlemmar.

Moag
2014-07-21 16:03
#36

Då missuppfattade jag det. Jag är dock övertygad om att tråden skulle vara betydligt mer överskådlig om det delades upp i ämnen, och inte i städer. Då slipper man läsa vid varje enskild blogg. Jag har svårt att se att någon tar sig tiden till det.

Mia40
2014-07-21 16:55
#37

Håller med.

monstermash
2014-07-21 17:32
#38

#9 "En gång  tycker jag det kan vara okej att göra reklam för sin blogg, sedan blir det ju lite tjatigt."

Det är precis vad vi också tycker, det är bland annat därför denna regel finns. Medlemmarna skötte det inte, skapade nya trådar, förstörde diskussionstrådarna med att bara spamma om sin blogg oavsett om den rörde huvudämnet eller inte. Det är inte hållbart. Vi har inte tid att sitta här och kolla i femton trådar om dagen och sedan försöka hålla koll på om samma medlem har två olika trådar om sin blogg. Jag har både jobb och skola utöver iFokus

#2 Precis som du redan fått svar på, har vi redan reklamtrådar och där är du varmt välkommen att göra reklam för din blogg! Lite då och då skapar jag även inlägg utöver dessa där jag frågar om någon t.ex har blogginlägg om julen och välkomnar reklam för julinläggen.

#9 Det är okej att länka bloggar, så länge det inte är ens egna. Det är en stor skillnad på att hänvisa till en blogg om ett ämne man själv läser, och att kommentera sin egen bloggadress för att man bloggar om samma ämne.

#27 "Syftet går ju dock bort om ingen skriver i dem trådarna. Tråden som är aktiv är indelat efter städer, och det säger ju faktiskt ingenting om en blogg."
Medlemmarnas bloggar skapade vi för att få en liten översikt över folks bloggar, jag tror till och med det var innan reklamtrådarna tillkom! 🙂 Varje medlem får skriva med tre ämnen som hen bloggar om i den listan, för att få en snabb överblick. 

Inte konstigt att tråden är aktiv om man väljer att inte skriva i den för att ingen annan gjort det på en stund! 😉

#33 "Det är jättebra att du tycker det. Men jag tror att du som administratör (som jag förstår det) vinner på att lyssna lite på medlemmarna på sajten. Om du vill att sajten ska vara aktiv."

Jag är admin här inne, och jag lyssnar på allas synpunkter. Men det ni efterfrågar har jag själv varit med om nu - och det fungerar inte. Att hitta andra bloggar är inte syftet med forumet

Forumet skulle få större aktivitetsindex om vi tog bort dessa regler, ja, men vi skulle i längden förlora många medlemmar som bidrar med kunskap, och istället ha ett sönderspammat forum. Jag väljer kvalité före kvantitet, gör inte ni det?

Det är tråkigt att ni är så missnöjda, men vi har ingen skyldighet att ha reklamtrådar överhuvudtaget eftersom det inte är vad forumet handlar om.

/Sajtvärden
Ursäkta sent svar.

monstermash
2014-07-21 17:35
#39

Vi har 12 reklamtrådar, det räcker och blir över, varav alla hittas här. Jag har väldigt svårt att se att vi skulle behöva en till.

Mia40
2014-07-21 17:38
#40

Det här var långt!

Upp till toppen
Annons: