Annons:
Etikettkritiktrådar-medel
Läst 427 ggr
Carolina747
2014-03-25 07:29

En Simsblogg - Kritik

Hej! 😂

Har under en lång tid nu drivit en blogg om spelen The Sims. Skulle gärna vilja veta vad ni tycker om designen (har nyss bytt), inläggen… eller ja, hela bloggen i stort. 

Gärna lite lätt-medel nivå på kritiken, hehe. Min blogg handlar som sagt om spelet The Sims 3. När fyran kommer ut kommer jag att blogga om det också. Jag tipsar om nedladdningstips, skriver om mitt spelande och hjälper gärna om det är någon som får problem med sitt spel. 

HÄR hittar ni min blogg!

Annons:
Mimmi
2014-03-25 08:33
#1

Designen är stilren och fin, tycker jag! Headern och namnet gör att man snabbt förstår vad bloggen handlar om, jättebra! Enda problemet är att den inte är centrerad för mig, utan ligger lite till vänster.

Dina inlägg är välskrivna, roliga och intressanta. Jag som inte läser Sims-bloggar eller spelar särskilt mycket Sims blir ändå fast i dina historier ganska snabbt! Jättebra att du varvar händelser från ditt spelande med tips. 

Jag hade dock gärna sett lite bakgrundsinformation någonstans, vilka är dina simmar, vad är deras "backstory", och så vidare. Väldigt bra för nya Läsare. Tänker mig att det räcker med att ha en länk i sidomenyn?

Bra jobbat! 🙂

Carolina747
2014-03-25 09:17
#2

Tack! Ja. det där med att den inte är centrerad är ett problem… har inte kunnat lösa det ännu, blir olika på alla skärmar :( 

Backgroundstory lät som en bra idé! Förstår att det kan vara väldigt förvirrande om man är ny som Läsare, eller siimsspelare. Ska se hur jag kan lösa det. 😃

Mimmi
2014-03-25 18:55
#3

Det kan jag hjälpa dig med. 🙂

Leta upp det här i din stilmall: 

#wrapper {

margin-left: 150px;

width: 1092px;

}

Ta bort det fetstilta och ersätt det med det här:

margin: 0 auto;

Carolina747
2014-03-25 22:55
#4

Tack! Har fixat det nu. :)

Carolina747
2014-04-15 20:42
#5

Bump

Lia
2014-04-17 17:06
#6

Jag saknar lite mer fyllig text. Jag har också alltid spelat Sims, och kommer själv på olika historier. Så jag vet hur det är. Men när du skriver så saknar lite historia. Det känns som att du mest kommer med fakta, så jag fångas inte riktigt. (Tex när du nämnde personligheten på flickan, du hade kunnat göra det lite mer beskrivande). Lite mer adjektiv i ditt berättande skulle heller inte skada. Annars tycker jag att det är superbra! Jag har inget annat att kommentera, för det är snyggt gjort.

Annons:
Upp till toppen
Annons: